Een update

Momenteel zit ik fulltime bij een (hele leuke) klant, en daardoor ben ik er niet zo goed aan toegekomen dit blog te onderhouden. Hierbij toch een korte update van zaken die ik heb geleerd.

Bouw iets dat je lief is

Dit klinkt klef, maar ik ben er steeds vaster in gaan geloven dat je een product moet bouwen dat jouw klantgroep geweldig vindt, maar ook iets waar je zelf van houdt. De bannerdiscussie is hier een goed voorbeeld van: welke productmanager houdt er nou van om een product te gebruiken dat propvol met banners staat? Als je niet genoeg van je eigen product houdt dan zie je die liefde ook niet terug in het daadwerkelijke product. Gebruikers merken dit, en lopen weg. Kijk maar naar Twitter. De bazen van Twitter Twitteren niet. Dat zegt toch eigenlijk genoeg?

Slack is de e-mail van de 21ste eeuw

Bij de klant openden we een Slack channel, en in een voorstelrondje stelde ik voor om het hele kanaal open te zetten voor het hele team (ongeveer 40 man/vrouw groot). En jawel: na een week zit ongeveer de helft op Slack. Er is nog niet heel veel activiteit, maar de mensen die hun weg hebben gevonden blijven er ook.

API’s maken het leven simpeler

Maandenlang deed ik de administratie door op een viertal websites in te loggen, facturen te downloaden en deze naar Moneybird te sturen. Tot ik Storecove ontdekte die dit automatisch kan. Met een aantal API’s loggen zij in op bijvoorbeeld T-Mobile en sturen de factuur direct naar moneybird. Dat soort trucjes zijn geweldig, en een fantastisch voorbeeld hoe APIs ook menselijk gedrag kunnen vervangen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *