Mapart of: Hoe ik binnen drie dagen een echt product kreeg

mapartOngeveer anderhalf jaar geleden waren er een soort kettingbrieven die op Twitter werden verspreid, met wisselend succes. Ik schreef er al eens eerder een blogje over. Het was van mensen die iets zeiden als: X gelooft niet in de kracht van Twitter, retweet dit en X maakt X bedrag over’. Trijntje Oosterhuis overkwam het met een oproep waarbij ze een euro per like over zou maken, en gek genoeg vond ik mezelf ook ooit in een positie waarbij ik een offerte aan het maken was voor een social-campagne voor een goed doel dat de werking van retweeten en/of liken gebruikte om aandacht te vragen én geld op te halen. Is overigens nooit doorgegaan.

Ik kwam iets leuks tegen op Twitter, namelijk een mooie kaart van Amsterdam. Daar plaatste ik een tweet over met daarin een vraag:

Vervolgens reageerden daar een behoorlijk aantal mensen op, waaronder een aantal designers en een aantal mensen die ook wel zoiets wou. Eén van die designers, Patrick Loonstra ging er serieus mee aan de slag. Hij vroeg wat details uit, en begon. Een paar dagen later stuurde ie mij een link. Hij was klaar: het product kon besteld worden. Dat vind ik dus de kracht van Twitter, of social. Mensen brengen elkaar op ideeen en die samen uit. Inmiddels heb ik het product binnen, en ik moet zeggen: hij ziet er werkelijk fantastisch uit.

Wil je er ook eentje? Bestel m dan snel op de website van Patrick.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *