Na startup-weekend Groningen schreef ik een Engelse blogpost getiteld: how to cheat on Customer Development waarin ik me afvroeg of ‘valideren’ ineens een nieuw modewoord was geworden: alle 16 pitches tijdens de eind-preso’s van startup weekend hadden het in (één of andere) vorm gehad over valideren van het idee en ergo, de markt. Onwil Het […]
Voor het Like & Win project dat ik met ThePageCreators doe is er ooit gekozen voor een pricing strategie. Deze blijkt nu niet helemaal succesvol: er is scheefgroei en we weten ook niet precies hoe we klanten kunnen ‘opschalen’ naar hogere prijsplannen. In dit deel wil ik je meenemen langs een aantal aspecten waarmee we […]
Sinds een paar weken werk ik aan een nieuw product dat tot nu toe werd aangeboden als SaaS oplossing: software as a service. Om iets preciezer te zijn: het is een tool waarmee een gebruiker marketing- oplossingen kan bouwen voor op Facebook. Pricing van een willekeurig product in de ‘echte’ wereld is vrij eenvoudig. Je […]